мектеп психологінің құқықтарымен міндеттері » Дихан – Қайрат орта мектебі
Жетісу облысы білім басқармасының
Панфилов ауданы бойынша білім бөлімінің
"Дихан – Қайрат орта мектебі"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(72774) 43-50-93
Есепші бөлімі:
+7(72774) 23-11-37
Нашар көрушілер
нұсқасы
31
январь
2022

мектеп психологінің құқықтарымен міндеттері

Психологтың этикалық кодексі

Психология - бұл ғылыми пән және әлемдегі көптеген кәсіби мамандар айналысатын жалпы әлеуметтік денсаулық сипатындағы мамандық.Біздің кәсіптің жаттығуы күрделі және жалпы алғанда біз кеңес алуға келге

Мазмұны:

Психология - бұл ғылыми пән және әлемдегі көптеген кәсіби мамандар айналысатын жалпы әлеуметтік денсаулық сипатындағы мамандық.

Біздің кәсіптің жаттығуы күрделі және жалпы алғанда біз кеңес алуға келген пациенттердің немесе қолданушылардың өте жақын және жеке аспектілерін қарастырамыз. Біздің пациенттерімізге немесе қолданушыларымызға кәсіби маман ретінде жауап береміз және сапалы қызмет ұсынғымыз келсе, көптеген аспектілерді ескеруіміз керек.

Бұл тұрғыда, қосымша барлық психологтардың қауіпсіз жаттығулар жасауға мүмкіндік беретін жалпы қағидалар мен нормалардың болуы қажет пайдаланушы үшін де, психологтың өзі үшін де, оның кәсіби маман ретіндегі құқықтары мен міндеттерін сақтай отырып. Бұл стандарттарды психологтардың ресми колледждері а Психологтың этикалық кодексі, біз осы мақалада сөйлесетін боламыз.

Этика кодексі: бұл не үшін және не үшін қажет?

Деонтологиялық код деп нормалар, нұсқаулар, критерийлер мен бағдарлар жиынтығы түсініледі нақты мамандыққа арналған кәсіпқойлар тобы осы мамандықтың бенефициарларына немесе клиенттеріне унитарлы, этикалық, жауапты және кәсіби қызмет көрсету үшін тәжірибеде қолдануы керек. Басқаша айтқанда, бұл тәжірибе жасау үшін әрбір маман ұстануы керек негізгі нұсқаулар мен ережелерді қамтитын құжат.


Психологтың деонтологиялық кодексіне қатысты ол мемлекет белгілеген қатар өмір сүру және заңдылық қағидаттарына негізделген және Біріккен Ұлттар Ұйымының Адам құқықтары жөніндегі жалпыға бірдей декларациясына сәйкес маманның құқықтары мен міндеттерін осылайша қамтиды Бұл психологтың әр түрлі салада және мамандықтың әр түрлі аспектілеріне қатысты рөлі және оның практикасы нені білдіретіндігін білуге мүмкіндік береді.

Бұл кәсіби маманға басшылық жасауға және психологияны адамдардың құқығы мен қадір-қасиетімен жауапкершілікпен, толық және құрметпен дамытуға мүмкіндік береді. Осылайша, оның сәйкестігі клиенттерді және олардың әл-ауқатын, кәсібін және кәсіпқойды өзі тәжірибе алатын жалпы шеңберді ұсына отырып қорғайды. Сол сияқты, ондағы нормалар жай ұсыныстар емес, кәсіп ретінде психология практикасын дамытуға арналған нормалар болып табылады. Орындамау әр түрлі санкцияларға әкелуі мүмкін, бұл санкцияларға, мысалы, кәсіби дисквалификацияға, тіпті кейбір жағдайларда қылмыстық құқық бұзушылыққа әкелуі мүмкін. Деонтологиялық код оны шығарған ресми психологтар колледжіне байланысты аздап өзгеруі мүмкін екендігін ескеру қажет, бірақ негізгі мазмұны және жалпы ережелері мен ережелері бірдей. Біз осы мақалада айтатын деонтологиялық код - басқалары шыққан психологтардың ресми колледждерінің Бас кеңесінің коды. Мұнда барлығы 61 мақала сегіз нормаға немесе жалпы бағыттарға бөлініп орындалады.

Мамандық реттейтін негізгі аспектілер

Психологияның кәсіби практикасы қарапайым емес, және кәсіптің осы түріне сәйкес келетін функцияларды дұрыс жүзеге асыра алу мүмкіндігі туралы ескеру қажет көптеген аспектілер мен элементтер бар.

Осы тұрғыдан алғанда, деонтологиялық кодексте өз мақалаларын сегіз негізгі нормалар немесе жоғарыда келтірілген әртүрлі мақалалар бөлінетін тақырыптық блоктар бойынша ұйымдастырады. Бұл ережелер немесе бөлімдер келесідей болады.

1. Жалпы қағидалар

Бұл блок немесе бөлім клиенттің әл-ауқаты мен дамуына қол жеткізуге бағытталған жұмысты қоса алғанда, психологтың жалпы мінез-құлық ережелері мен жақсы тәжірибелерін қарастырады, пациенттің орналасуы мен емделуі және олардың құқықтары, құпиялылық және оның ерекшеліктері, пациенттің икемділігі мен наным-сенімдерін құрметтеу, емделудегі бейтараптылық, клиенттің пайдасын немесе пайдасын іздемеу үшін клиентке мейірімділік пен минималды мейірімділікті іздеу. пациентке қатысты ұстаным, бағалау немесе есеп беру кезінде сақтық пен сақтық немесе сол немесе басқа әлеуметтік денсаулық сақтау салаларындағы басқа мамандармен ынтымақтастықтың ықтимал қажеттілігі.

2. Кәсіби құзыреттілік және басқа мамандармен қарым-қатынас

Бұл екінші үлкен бөлім деонтологиялық кодОл сізге маман ретінде психологтың негізгі міндеттері мен құқықтары, тиісті дайындықтың қажеттілігі туралы айтады (оны жалғастыру керек) және өз құзыретінің шектерін мойындау. Дәлелденген және дәлелденген әдістерді қолдану қажеттілігі де қарастырылады, әйтпесе пациентке қолданылатын техниканың әлі қарама-қарсы қойылмағандығы туралы алдын-ала ескерту беріледі.

Олардың құрамына кіретін басқа аспектілер - қолданылған есептер мен құралдарды сақтау немесе басқа әлеуметтік денсаулық сақтау салаларындағы басқа құзыретті мамандармен байланыс қажет болған жағдайда. Сондай-ақ өзінің кәсіби қызметіне және басқа мамандықтағы әріптестеріне құрметпен қарау құқығы бағаланады.

3. Интервенция

Деонтологиялық кодтың үштен бір бөлігі арналған араласу түрі қалай болуы керек және оны қалай қолдануға болатындығы туралы білікті маманға бағыттаңыз және бағыттаңыз. Осылайша, егер сіз дұрыс пайдаланылмайтыны белгілі болған қызметтерден аулақ болу керек екенін ескерсеңіз.

Араласуды ұзартпау сонымен қатар кәсіби маман немесе қолданылған техникалар нәтиже бермегенде, басқа маманға жолдама беруде, проблемалардың кімге жеткізілу керектігін анықтауда және кеңестерде қарастырылған аспектілерде де көрсетіледі (мысалы, кәмелетке толмағандарға немесе әрекетке қабілетсіз адамдарға қатысты ата-аналар немесе заңды өкілдер) немесе басқа мамандардың араласуын тоқтатпау немесе бойкот жариялау.

Сондай-ақ, кәсіпқой рөліне қатысты түсініксіз жағдайларға жол бермеу, өз мәртебесін өз мүдделері үшін бере алатын билік жағдайын пайдаланбау, жағдай болған жағдайда да науқастың автономиясына қол жеткізу қажет екендігі айтылған олардан бас тартуды немесе басқа маманмен жұмыс жасағысы келетінін (бірақ психолог бір мезгілде араласуды жүзеге асырудан бас тартуы мүмкін, бұл екінші жағынан науқас үшін зиянды немесе түсініксіз болуы мүмкін) немесе шынайы деректерді қажет болған жағдайда пайдалану бағалау жүргізу үшін қажет.

4. Зерттеу және оқыту

Клиникадан тыс уақытта психолог зерттеуші немесе оқытушы ретінде де жұмыс істей алады. Бұл мағынада деонтологиялық код ғылыми әдіске сәйкес келетін зерттеулермен ғылыми және кәсіптік прогреске ұмтылу қажеттілігін белгілейді және ол осы білімді бере алатын оқытумен.

Пациенттерден немесе заңды қамқоршылардан нақты рұқсат алу қажеттілігі, сонымен қатар клиникалық деректерді пайдалану қажет болған жағдайда, сондай-ақ басқа да үлкендерден аулақ болу үшін қажетсіз немесе қалпына келтірілмейтін зақымдануды болдырмайтын жағдайда да қарастырылады.

Зерттеулер жеке қадір-қасиетін құрметтеу және адамдармен немесе жануарлармен жүргізілген зерттеулерге қарамастан, зиян келтіруден немесе азап шегуден аулақ болу керек. Кішкентай электр тоғымен зақымданулар сияқты абразивті ынталандырулар жасалатын болса, субъектілер алдын-ала не істеу керектігін біле отырып, мәжбүрлеудің кез-келген түрінсіз және толық еркіндікпен келісімін нақты берген болуы керек. Зерттеуден немесе эксперименттен кеткіңіз келсе, зерттеуші оны кез келген уақытта қалауы мүмкін.

5. Ақпаратты жинау және пайдалану

Мамандықтың өте маңызды аспектісі - құпиялылық: пациенттер, клиенттер немесе пайдаланушылар психологқа өмірі, бастан кешкендері, эмоциялары, ойлары, үміттері мен жоспарлары туралы өте нәзік ақпаратты жеткізеді. Осы тұрғыдан алғанда, психологтың деонтологиялық кодексінің бесінші бөлімі клиенттің жағдайын жақсартуға бағытталған және тек қажетті деп саналатын ақпараттарды іздеп, жеке өмірге қол сұғушылық құқығын мұқият сақтау қажеттілігін белгілейді.

Кәсіби құпия форс-мажор жағдайларын қоспағанда немесе соттың қаулысымен (немесе кәмелетке толмағандарға немесе мүгедектерге қатысты ата-аналары немесе заңды қамқоршылары) жағдайларды қоспағанда сақталуы керек. Субъект сондай-ақ егер ол тақырыпқа немесе кәсіпқойға қауіп төндірмесе, жасалынған және шығарылатын кез-келген есептің мазмұнын білгісі келсе, мүмкіндігі болуы керек. Жиналған деректер пациенттің рұқсатымен ғана үшінші тұлғаларға көрсетілуі мүмкін.

Клиникалық деректерді білім беру немесе ақпараттандыру мақсатында қолданған жағдайда, оны пациенттің қайдан шыққанын анықтау мүмкін болмайтындай етіп жасау керек (егер субъект оған тікелей келісім бермеген болса).

Оқыту деңгейінде тәжірибешілердің немесе студенттердің болуы клиенттің келісімімен ғана мүмкін болады деп қарастырылған. Егер пациент қайтыс болса, келуді тоқтатса немесе жоғалып кетсе, маман кәсіби құпия сақталады.

6. Жарнама

Маман ретінде психологтар пациенттерді немесе клиенттерді алу үшін жарнама жасап, өздерін танытуы керек. Сөйтіп этикалық кодекс олардың жүріс-тұрысын кәсіптің тұтастығы мен кәсіби құпияны сақтайтын етіп реттеу қажеттілігін белгілейді.

Сондай-ақ, иеленбеген атаққа сілтеме жасау өрескел бұзушылық, сондай-ақ қателікке соқтыратын дәрежелер қарастырылған. Бүркеншік ат қолданған жағдайда маман оны психологтардың ресми қауымдастықтарының Бас кеңесінде жариялауы керек. Сондай-ақ, психология маманы мәдени, білім беру, денсаулық сақтау, еңбек немесе әлеуметтік деңгейде кеңес беру науқандарына қатыса алатындығы анықталды.

7. Төлемдер мен сыйақы

Психологтың өз қызметімен алатын жалақысы немесе сыйақысы - бұл маманның шешіміне байланысты болса да, этикалық кодекс шеңберінде ескерілетін аспект.

Сөйтіп Кәсіпқойдан алынатын төлемдер туралы клиентке алдын-ала хабарлау қажет деп белгіленген, басқа мамандарға жолдама бергені үшін сыйақы алу мүмкін еместігіне қосымша. Ресми мектептер басшылық критерийлерін ұсынады, бірақ егер бұл мамандықты төмендету немесе жосықсыз бәсекелестікке бару дегенді білдірмесе, мәселе кәсіби маманмен белгіленеді.

8. Процедуралық кепілдіктер

Этика кодексінің соңғы негізгі бөлімі процессуалдық кепілдіктерге арналған. Осылайша, біз осы бөлімде этика кодексінің бұзылғандығы туралы этика комиссиясының алдында хабарлау қажеттілігін көздейтін баптарды байқаймыз (содан кейін Басқарушы кеңес тиісті қаулы қабылдауға кіріседі).

59-бапқа ерекше назар аударатын тағы бір элемент - Ресми Психологтар Ассоциацияларының Бас Кеңесі психологтың қадір-қасиеті мен тәуелсіздігін қорғай отырып, өз функцияларын орындау кезінде шабуылға ұшыраған немесе қауіп төндіретін мамандарды қорғауға кепілдік береді. Сонымен қатар, этикалық кодексте көзделген нормалар қоғамға деген ресми міндеттемені және олардың құқықтық жүйелердің бір бөлігін құрайтындығын білдіреді.

61-бапта атап өткендей, егер қандай-да бір нақты жағдайда осы ережелердің кейбіреулері бір-біріне қайшы келсе, кәсіби маман өзі оқитын мектептің әдеп жөніндегі комиссиясын да, әр түрлі мүдделі тараптарды да саналы түрде шешіп, хабарлауы керек.

Кейбір маңызды принциптер

Әдеп кодексінің әр баптарының әрқайсысы психологтың кәсіби тәжірибесіне сәйкес келеді. Дегенмен, Мүмкін, ең маңыздысы - бұл жалпы принциптер, олардың арасында жоғарыда айтылғандай, психолог ретінде жақсы жаттығулар жасау үшін бірқатар негізгі нұсқаулар ерекше көрінеді..

Біріншіден, біз мейірімділік пен мейірімділікке қол жеткізбеуді қажет етеді. Бұл психологияның кәсіби практикасы бірінші кезекте клиенттің әл-ауқаты мен дербестігін алға жылжытуға, қорғауға және жақсартуға бағытталғанын білдіреді. Еркектік қатынасқа қатысты емес, бұл тұжырымдамада клиенттің іс-әрекетімен немесе әрекетсіздігімен болған жағдайда оған тінту жасалмауы керек делінген. Бұл емдеу немесе терапия ішінара жағымсыз болуы мүмкін эмоционалды деңгейдегі жұмысты қамтымайды дегенді білдірмейді, бірақ бұл процесте зиян келтірмеуді білдіреді.

Деонтологиялық кодекстің тағы бір негізгі қағидаттары - кәсіпкердің өз міндеттерін және құқықтарын ескере отырып, олардың кәсібін дамытудағы жауапкершілігі және деонтологиялық стандарттарды сақтау қажеттілігін көрсетуі, сонымен қатар тәртіп бойынша үздіксіз дайындық ең жақсы қызметті ұсыну.

Сонымен қатар, пациентпен немесе пайдаланушымен қарым-қатынас кезінде адалдық пен адалдық қажет, бұл жерде ешқандай алдау, алаяқтық, әрекетсіздік немесе ақылсыз немесе негізсіз іс-әрекеттер жоқ.

Басқа элементтердің бірі - бейтараптық пен әділеттілік: психолог өз кәсібін жынысына, жасына, жынысына, жыныстық бағдарына, қабілетіне, тіліне, дініне, нәсіліне, әлеуметтік-экономикалық мәртебесіне немесе басқа себептерге байланысты бөлмей-ақ жүзеге асыруы керек. Алайда, бұл қарастырылып отырған іс біздің құзыретімізден тыс болса немесе пайдаланушыға әділ және әділетті қарым-қатынас ұсына алмаймыз деп есептесек, сілтеме жасауға құқығымыз жоқ дегенді білдірмейді. Сол сияқты пациенттің жағдайына немесе жағдайына қарамастан оны айыптамау немесе сынай алмау - бұл негізгі талап.

Соңында, психология практикасы қолданыстағы заңнамаға бағынадыжәне құпиялылық, құпиялылық, шешім қабылдау / автономия сияқты құқықтар сақталуы керек


Мекен жайымыз
Панфилов ауданы, көшесі, үй

Маңызды ресурстар
  • Президент
  • Білім және ғылым министрлігі
  • "b-title">"Tilqural.kz"Қазақ тілін үйрену "b-title">"Abai.institute" "b-title"Tilmediya .kz". "b-title"Balatili.kz". "b-title"Emle.kz"Сөздік қорды байыту "b-title"Termincom.kz" "b-title"Sozdikqor.kz" "b-title"Qazcorpora.kz" "b-title"Qujat.kz"<Барлық сала құжаттарының қазақша үлгісі мен қатесіз толтыру "b-title"Atau.kz"Жер -су атаулары "b-title"Qazlatyn.kz"Еліміздегі латын графикасына көшу "b-title"Tilalemi.kz"Тіл саласы
  • Электрондық үкімет
©2016-2022, Ресми сайт Панфилов ауданы бойынша білім бөлімінің "Дихан – Қайрат орта мектебі" КММ
Барлық құқық қорғалған "Интерактивті мектеп" жобасы. Техникалық қолдаушы "Internet service" +77075327722,tangatarov13@mail.ru